Digital kommunikatör
MÄN arbetar för jämställdhet och mot mäns våld. Vi utgår från en feministisk syn på världen och tanken att vi behöver förändra destruktiva manlighetsnormer för att stoppa våldet. Vi vill att fler män och killar ska engagera sig för jämställdhet och att fler män och killar tar ett större ansvar för omsorgen. Vår vision är en jämställd värld utan våld. MÄN har 1600 medlemmar och omkring tjugo lokalgrupper över hela Sverige. På förbundskansliet i Stockholm arbetar idag ett 30-tal personer, med olika internationella och nationella projekt.
Om uppdraget:
Under de senaste åren har MÄN vuxit som medlemsrörelse. Vi har ökat vår synlighet och fördubblat vårt följarantal det senaste året. Genom rapporter från andra länder vet vi att risken för att män utövar våld i nära relationer ökar på grund avden stress och isolering som pandemin innebär. Vi konstaterar därför att det finns ett stort behov av att i pandemin vända sig direkt till män i olika åldrar med information, tips och stöd som kan bidra till att minska de negativa effekterna av denna ansträngda situation - både för män själva och för de som lever med dem.
Till vårt förbundskansli i Stockholm söker vi därför en vass digital kommunikatör som kan producera filmer och annat digitalt material, samt målgruppsanpassa innehåll och format så att vi når ut till bredare grupper av män i Sverige. Du gör detta tillsammans med vårt kommunikationsteam och som en del av vår redaktion, och i nära samarbete med våra sakkunniga som tar fram faktaunderlag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Planera, producera och publicera målgruppsanpassat innehåll; text, bild och rörligt; för MÄN:s digitala kanaler.
Tillsammans med kommunikationsteamet ta fram kampanjer som når ut brett olika grupper av män i syfte att förebygga våld och stärka omsorg.
Marknadsföra både genom organisk spridning och samarbeten samt betald annonsering. Här ingår att testa och analysera innehåll på Facebook/Instagram, Google, Youtube, vår hemsida etc.
Bidra i utvecklingen av MÄN:s hemsida.
Vi söker dig som brinner för digital kommunikation och som:
Har utbildning i digital kommunikation och marknadsföring från högskola eller exempelvis Hyper Island, Bergs, IHM, eller motsvarande kunskaper.
Kan planera och producera digitalt rörligt innehåll, inklusive animera enklare grafik och videos, och förenkla och målgruppsanpassa budskap.
Har erfarenhet av analys av marknadsföringskampanjer och besöksstatistik
Har kunskaper i normkritisk och inkluderande kommunikation.
Det är meriterande om du har:
Goda kunskaper om genus och frågor kring mäns våld
Erfarenhet av digital insamling
Erfarenhet av att jobba med Google Ads, Facebook-annonsering och annan digital annonsering.
Goda kunskaper och erfarenheter i bild, texthantering och layout.
Erfarenhet av webbutveckling
Vi arbetar aktivt för att stärka det antirasistiska perspektivet såväl externt som internt och strävar efter att arbeta intersektionellt i allt vi gör. Vi ser därför kunskap om antirasism och intersektionella perspektiv samt levd erfarenhet av att utsättas för rasism som meriterande och värdefulla kompetenser.
Generellt om dig:
Du är kreativ, noggrann och har en vilja till feministisk självreflektion. Du är lyhörd och visar omsorg mot andra. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du är social och har lätt för att kommunicera både i skrift och tal.
Du har läst och ställer dig bakom vår idéplattform.
Ansökan:
Då MÄN vill eftersträva en rekrytering fri från diskriminering består ansökan i ett första steg av ett frågeformulär. Du får där besvara frågor som relaterar till tjänstens kompetensprofil. Ansök genom att besvara frågeformuläret och följa instruktionerna.
Ansök senast den 31 juli, via formuläret här
Omfattning: Uppdraget är 5 månaders heltidsjobb med början omgående. Vi rekryterar fortlöpande.
För mer information om tjänsten, kontakta Hanna Navier: 0735395298.