shannellebild.png

Shannelle Sahlin – ny medarbetare på MÄN

Tre snabba frågor till Shannelle Sahlin, ny digital kommunikatör och marknadsförare på MÄN.

Vad ser du fram emot i det nya jobbet på MÄN?

– Under min tid som ideellt engagerad inom MÄN har jag länge uppskattat det varma, medmänskliga och öppna klimatet som genomsyrar organisationen. Nu ser jag verkligen fram emot att få möjlighet att omges av denna kultur i mitt dagliga arbete. Sedan är jag oerhört taggad på att förverkliga några av mina visioner för organisationens sociala medieplattformar, med målet att nå en bredare och yngre målgrupp framöver!

Vad gjorde du innan du kom till oss?

– Jag jobbade som digital marknadsföringsansvarig på A Non Smoking Generation. Det är en ideell organisation som också står mig nära hjärtat, den arbetar emot tobaksindustrin och dess oetiska metoder med syfte att förebygga tobaks- och nikotinbruk bland barn och unga.

Du har varit aktiv länge i MÄN Stockholm innan du började jobba här, vad brinner du mest för bland våra frågor?

– Jag tror starkt på det förebyggande arbetet, oavsett om det handlar om att förebygga våld, psykisk ohälsa eller destruktiva normer. Genom att skapa bättre förutsättningar för unga män och pojkar att växa upp i en trygg, omsorgsfull och lyhörd miljö, kan vi förebygga och motverka våldet som män utövar både mot sig själva och andra. Därför skulle jag säga att kommunikationen med just pojkar och unga män är det jag brinner mest för, eftersom att det indirekt hjälper så många olika våldsutsatta grupper samtidigt.